Diaspora romana
Despre noi cei plecati de acasa

Vola.ro

 

Iudaism sau fariseism
     media: 5.00 din 32 voturi

Nu asi fi crezut niciodata ca voi deschide aceasta discutie. Si totusi...
In scurta viata pe acest pamant am avut ocazia sa discut de multe ori cu etnici evrei. De cele mai multe ori am remarcat la ei un lucru care mie mi s-a parut ciudat : legarea oricarei discutii, afirmatii, idei de iudaism si holocaust. In toate faptele reprobabile pe care le fac sau le comenteaza amesteca religia proprie, si invinuiesc pe toti ceilalti de fascism, antisemitism, etc.
Sunt curios ce parere au si alte persoane despre acest comportament. eu personal cred ca avand un astfel de comportament ura si razboiul nu vor inceta niciodata. Nu poti lega viata ta de azi la nesfarsit cu religia si holocaustul, asta daca vrei sa traiesti in prezent si sa accepti libertatea de gandire si religie.
Nu spun ca nu au fost adevarate cele scrise in biblie, nu spun ca holocaustul nu a existat sau ca ar fi fost normal sa fie, ci doar ca trebuie sa fii "uman", sa accepti ca nu e drept sa judeci tu lumea dupa modul cum au judecat-o altii in mod eronat.
Oare daca vei explica toate nelegiuirile pe care le faci prin acea ca altii au facut asta primii, vom ajunge in zorii omenirii si vom urî pe toata lumea.
Am creat acest articol in speranta ca voi citi cat mai multe pareri, vom discuta si vom lasa pe altii sa traga concluziile.
Astept opiniile voastre, si incercati sa extindeti daca se poate ideea si la alte religii, etnii... etc.
erata : Acest articol nu are conotatie religioasa, nu se accepta nici o exprimare jignitoare la religie si etnie. Am ales ca punct de plecare iudaismul, avand in vedere ca ei au fost cei mai persecutati in ultimii ani si datorita altui considerent!



Comentarii

:-? greu de spus daca este un comportament frecvent, si eu sunt curios ce mai spun si altii, e adevarat ca de multe ori cei care sunt frustati incearca sa se agate de religie pentru a se justifica, dar nu stiu daca e propriu numai evreilor sau si evreilor?! Sa vedem ce spune lumea din experienta.
PS eu sunt catolic =d>
de salom in data de 2007-05-23 16:28
>-) Culmea!! si eu am patit ceva asemanator la Atena, ne-am intalnit 2 grupuri de turisti unii din Ungaria, altii din Israel, si fara prea multe discutii ne-am trezit toti urmasii lui Miklós Horthy, de ce oare??
de zaietz in data de 2007-05-23 16:36
[-x Ce citesc aici stiu din proprie experienta, si eu nu stiu de unde vine atata ura la anumite persoane, nu cred ca e legat de religie sau etnie, dar cred ca anumite populatii sunt intoxicate de la frageda pruncie cu acest mod injust de a trata semenii. Nu e de mirare ca in ultimii 50 de ani sunt anumite zone fierbinti pe glob, :-t cred ca numai in ziua in care oamenii vor incerca sa se inteleaga intre ei si abia apoi sa se judece intre ei va fi cu adevarat pace! =d>
de sihastrul in data de 2007-05-23 19:22
>:/ Eu nu cred nimic din ce e scris aici! Asa ceva nu poate fi decat inventat, astfel de oameni nu exista, e o inventie fara acoperire! [-x
de richardo in data de 2007-05-23 19:41
:-w Orientul mijlociu a fost in ultimii ani un teatru de lupta permanent si cred ca acest lucru si-a pus amprenta pe tot ceea ce este in zona. Din toate timpurile cei ce nu pot explica menirea si rostul lor pe pamant dau explicatii de acest tip.
Eu unul nu ma mir, nu am avut ocazia sa cunosc astfel de persoane dar cum spuneam nu ma mira!
:-?
de Leu de mare in data de 2007-05-24 11:39
(:| Ei si? Ce daca se comporta asa? Asa e omul mai divers. daca nu-ti place de ei, evitai, cand vor descoperi ca fac zidul chinezesc in jurul lor vor vedea ca cei care se comporta anapoda, anapoda traiesc. [-o< Nu-i mai luati in seama, nu le dati apa la moara si veti vedea ca peste 100, peste 1000 de ani si tot vor intelege ca ura pe care o simt in suflet - e numai ura lor, si le urateste sufletul! (*)
de Gingis Han in data de 2007-05-24 12:55
=d> Bravo Gingis Han, eu am trait cea mai nefericita experienta langa o a semenea persoana, dupa ce a emigrat din Romania, a inceput sa ne faca in fel si chip, plecand de la inapoiati si nespalati... si pana la milogi si sarantoci. x( Nu stiu cum ar fi daca si noi am vorbi despre ei la fel. Sovinismul nu a plecat niciodata din Romania, chiar daca a avut cativa exponenti, ei au fost mereu neacceptati de societate. Mare rusine pentru asa comportament! [-x
de Didina in data de 2007-05-24 13:28
(:| mai ce oamni sunteti si voi, de unde le scorniti, asa ceva nici in ziarele de can-can nu citesti, eu cred ca inventati toate astea, v-a casunat voua pe o natie si asa va razbunati? sau ce? [-x
de richardo in data de 2007-05-24 15:55
b-( richardo, se vede ca nu ai cunoscut nimic si pe nimeni din acea zona, altfel nu ai vorbi asa, eu nu am nimica cu religia lor, si nici cu poporul in sine, ci doar am constatat ca au un comportament care nu este in concordanta cu epoca pe care o traim. Iar razboaiele nesfarsite din zona confirma acest lucru. Ura fata de alte neamuri care nu sunt pe placul tau nu e o conduita corecta. faptul ca au suferit nu le da dreptul la infinit sa-i nesocoteasca pe altii. Am citit cate ceva si pe alte pagini de cand a aparut acest subiect aici si se vede ca e just ce se scrie! [-o<
de Leu de mare in data de 2007-05-24 16:14
x( Voi nu intelegeti ca ei se folosesc de acest tertip pentru a justifica faptul ca ei nu se iubesc decat pe ei insusi. Daca o sa vedeti pe unul ca va critica pe unul din tabara lor eu ma impusc. Daca vad ca nu au drepte, se sprijina unul pe altul, fara discernamant. Da farisei, e bine ales cuvantul =d>
Ma mir ca inca nici unul din ei nu a scris ceva comentarii, sau poate tu richardo??
de Popa in data de 2007-05-24 16:38
%%- Nu stiu ce v-a venit cu chestia asta, dar daca vreti si parerea mea: ei nu respecta pe nimeni si nimic ->decat pe ei si pe ai lor!
Profita de faptul ca niste nebuni au facut ceea ce au facut, si anume Holocaustul, si acum se justifica, vor sa fie respectati fara ca ei sa respecte pe altii, iar asta nu e deloc onest si corect. Daca ati observat casatoriile intre religii sunt privite cu ura, cu dispret! Sa fie asta dovada ca au inteles ceva din lunga lor istorie? %-(
de Ranger in data de 2007-05-24 17:08
:-?? Interesant articol, fariseismul e atat de raspandit incat nu stiu daca trebuie legat de iudaism, eu cred ca ce spuneti voi e corect, mai ales ca m-am intanit in viata de multe ori cu astfel de situatii. La varsta mea, 72 de ani :-? inca imi mai aduc aminte si de felul de cum au fost persecutati evreii, dar si de modul in care se comportau inainte. Acesta e si motivul ca nu au avut o sustinere mai numeroasa, multi isi aduceau aminte de cat de urat se purtau ei, si pana sa se dumireasca lume despre ce se intampla (nu uitati ca in timpul holocaustului - nazistii - nu au spus clar si concret ce au de gand, ci au spus ca-i izoleaza de restul lumii- ceea ce pentru multi parea o pedeapsa meritata - sa vada si ei ca moneda are 2 fete.
Ce a urmat!!! [-x Nu putem fi deacord niciodata, un mare dezastru pentru toti. dar a te victimiza... e prea mult, sa nu-i uitam pe polonezi, pe altii care au sfarsit ca sapun. Si nu cred ca numarul e ceea ce conteaza, ci faptul in sine. Altfel vom considera ca a omori 100 de romani e mult mai bine decat 1 milion de francezi! #-o si nu e de loc asa!
de Severin in data de 2007-05-25 09:35
:-?? M-am uitat pe articole, se vede ca acesta a aprins discutia mai mult decat altele, oare de ce? [-o<
de Gingis Han in data de 2007-05-25 09:59
#-o Gingis Han e normal sa fie asa, e o problema care framanta pe multa lume, ma mir ca i-a venit ideea asta celui care a pus articolul. Cat despre motivaul ca a pus asa ceva pe net, asta numai el poate sti. 8-x
de sihastrul in data de 2007-05-25 10:27
:-@ daca vreti sa stiti ce si cum stau treburile mai bine cititi : http://ro.wikipedia.org/wiki/Sionismsi veti vedea care e adevarul.
Parerea mea... conteaza? (:|
de Richard in data de 2007-05-25 19:15
>:/ Mai da cum de va veni ideea sa faceti asa articol?? =d>
Stiti parerea mea? (:| Normal ca nu!! E ceva mai presus de cuvinte ce -si -cum! Cunosc ceva populatie de acolo- din Tara sfanta, si cativa si de pe la noi de aici. Imi aduc aminte cum umblau pe strada imbracati umil, de iti era mila de ei. Au un mod ciudat de ase auto-compatimi. De a se autoflagela! Vor cu orice chip sa fie victime dar ataca mai rau ca hienele daca se poate. Nu trebuie generalizat, dar majoritatea nu au o tara , urasc pe toti , indiferent de tara din care provin si orice remarca o pun pe seama antisemitismului. Nu am nici un exemplu din istorie in care ei sa nu fi tradat si sa fi luptat pentru independenta altei tari (tara in care s-au nascut sau trait)!
Asta e parerea mea! O sustin si o semnez... Anonima [-o<
de Goanga in data de 2007-06-14 17:50
Draga Severine,
Ai ramas ancorat in trecut, in anii 40-50 cand si eu eram infiorat de ce-au facut gestapovistii(portmonee din piele de evreu si sapun din carne de evreu). Dar n-ai observat ca nu se mai vorbeste da asa ceva ? Pentru ca cineva a supus analizei un sapun presupus facut din carne de evreu si s-a vazut ca era de animal toata ziua si nu de provenientza umana. Si din toate muzeele s-au scos toate sapunurile si toate portmoneele in cauza. Am auzit asta la televizor, dupa revolutzie. Daca au mintzit ei, mint si eu.
de Cristescu in data de 2007-06-20 12:44
Draga Didina,
Nu trebuie sa cazi in aceeasi greseala ca fostul tau sotz(cred ca la el te referi) care, plecand in Israel, ii facea pe romani in toate felurile(gandindu-se la tine probabil). Nu trebuie sa generalizezi. Daca sotzul ar fi fost brunet(ca mine de exemplu) nu cred ca ai fi zis ca totzi brunetzii sunt niste bestii si niste nenorocitzi. Asa ca un exemplu cu un evreu nu trebuie generalizat la un popor intreg.
de Cristescu in data de 2007-06-20 13:00
Draga Sihastru,
De ce crezi ca este ura si nu interpretezi si ca este frica, frica de anu mai patzi raul ce s-a facut, pentru ca la raul facut lor a fost facut si raul facut altora. Si de ce este rau in asta ca se aminteste de ce a fost rau inainte ? Ba este mai bine. Daca scapa si ei de antisemitism, scapam si noi de razboaie, de saracie si boli, nu ne mai mor fii pe front, etc. Ar trebui sa le multzumim ca nu uita pentru ca nici noi sa nu uitam. Daca vrei sa stii luna, sa-i cercetezi si fatza nevazuta. Daca vrei sa cunosti adevarul, trebuie sa-i vezi si cealalta fatza, vazuta de celalalt, nu numai cea vazuta de tine.
Radu.
PS. Scuze daca vei crede ca dau sfaturi sau directive. Doar imi spun parerea.
de Cristescu in data de 2007-06-20 13:12
=d> Bravo mai acuma 2 romani se disputa pebtru ei, hai ca m-ati facut sa rad :d|
D-le Cristescu, de ce ii aparati ba pe comunisti, ba pe evrei? Va platesc bine? :-?
Glumeam desigur, fiecare are dreprtul la opinie personala.
[-x Indiferent de parerea altora, care nu au avut vecini de teapa lor, eu care am avut asa vecini stiu care e parerea lor despre noi. Din prosti, nespalati si sovini nu ne-au scos, vreau sa-i compatimim, sa intelegem de ce in Gaza mor oameni, si cat de persecutati sunt ei peste tot, desi eu nicaieri nu am prea vazut in Romania sa-i persecute pe scara nationala. Functionarii publici oricum batjocoresc pe oricine nu tin seama de etnie! Iar comunismul- parerea mea- e cea mai mare tampenie posibila in epoca moderna!
Eu zic ca Adminu ista ar trebui sa nu mai puna asa articole, ca nu rezolvam nimic cu discutiile pe tema asta, doar contraziceri si iar contraziceri, oricum nu cred sa cedeze unul si sa cada de acord cu restul lumii! :-ss :-"
de Popa in data de 2007-06-20 13:20
Draga Popa,
Si parintzii mei au avut vecini evrei, si s-au intzeles foarte bine cu ei. Si eu m-am intzeles foarte bine cu copii lor. Si nu ne-au jignit si nici noi nu i-am jignit(de exemplu sa le zicem jidani). Dar nu generalizez si nu zic ca totzi evreii sunt OK. De ce Dvs generalizatzi pentru niste vecini ? Nu-i treaba mea. Nici direct si nici indirect comunistii si comunismul nu mi-a facut rau. Eu si in comunism am fost un om liber(nu ca altzii), desi n-am putut calatorii in occident pe aceea vreme(cum au facut altzii, iar dupa 1989 au zis ca nu erau liberi). Pentru mine libertatea este necesitatea intzeleasa. In comunism am facut scoala gratis, in facultate am avut si bursa, am avut un loc de munca sigur, eram un om util societatzii, nu m-au aruncat ca pe o masea stricata cum au facut acesti asa-zisi democratzi de m-au pensionat fortzat anticipat. Mi-am cumparat apartament la bloc, n-am mai stat sa ma spal in lighean. Am renuntzat astfel la privata din spatele curtzii, nu m-am mai afumat cu lampa cu gaz, cu fumul din soba, de la brichete facute din praf de carbune presat, etc. Si foarte multzi au intrat asa in lumea civilizata. Pentru ca valorile nou create au fost mult mai corect repartizate. Au fost si multe neajunsuri. Si acum sunt. Lumea progreseaza. 'Unii'(nu spun cine) cauta mereu forme pentru a imbunatatzi lumea pe care o traim. Uneori mai dau si gres, dar numai cine nu munceste nu greseste.
de Cristescu in data de 2007-06-20 13:53
:-w Lucrul cu care sunt intr-adevar de acord este ca nu trebuie generalizat. E adevarat ca pentru unii cpmunismul a insemnat un lucru bun, dar pentru bunicul meu care de generatii cumparau pamant cu vie si comunistii i-au confiscat-o (nu cooperativizat - nefiind extravilan), l-au bagat in temnita ca fiind chiabur( daca imaprteau pamantul la membrii de familie se vedea ca suntem mai saraci ca unii din ziua de azi), temnita grea la Doftana, nu a fost la fel de bine. Si nici pentru familiile celor impuscati odata cu gen Antonescu nu a fost prea bine. Si nici pentru clase intregi de studenti care strigau jos comunismul in 47 nu a fost bine in lagarele de la Jilava. Chiar si pentru cei naivi din 89 care acum stau linistiti in Cimitirul eroilor nu a fost asa de bine. Si nici pentru cei care au patit asemenea personajului din filmul lui Mungiu nu a fost asa de placut.
Ce parere aveti? 8->
de Popa in data de 2007-06-20 14:19
Draga Popa,
Ai dreptate, ai dreptate, ai dreptate.
Cand eram in scoala primara comunistii au stabilit un program tip "cornul si laptele" pe care-l primeau numai fii de muncitori si tzarani. Copil fiind ce mult am suferit, eu fiind in categorisit din familie de mic burghez si chiabur. In liceu pentru fii de muncitori si tzarani se organizau cursuri si meditatzii gratuite pentru fii de muncitori si tzarani in vederea admiterii la facultate. Aceasta discriminare asa-zisa pozitiva m-a afectat foarte mult. Discriminarea aceasta a continuat si pe vremea lui Ceausescu sub diferite forme. Discriminarea continua si acum, dar ca pensionar nu sunt direct afectat, si nici nu dau exemple pentru a nu fi acuzat de sovinism si sa risc sa fac puscarie. Inainte de 89 stiam ca nu trebuie sa vorbesc, nu vorbeam nici pe la coltzuri pt ca nu am calitatzi de clevetitor si eram linistit. Acum sunt chipurile liber, pot sa-mi exprim opiniile, dar imi tzatzaie fundu' ca spun cine stie ce prostie, si ma da unu' in judecata sa-i platesc 1000 miliarde $ ca i-am sifonat prestigiul lui de mogul, sau cine stie ce ONG ca sunt sovin, fascist sau legionar abscons. Eu militez pentru romani si pentru ei citez "Sa nu uitzi Darie !". Dar militez si ca romanii sa nu fie fraieri si sa se lase manipulatzi ca prostii.
De exemplu sa nu ne mai tradam si sa ne asasinam conducatorii ca "asa vrea muschii lor(ai strainilor)". Mii de germani au murit impuscatzi la zidul Berlinului dorind sa fuga in Vest. Asta da genocid. A patzit ceva Honecker ? Sau alt fost conducator de tzara comunista ? Ori noi de la Burebista si Decebal tot ne tradam si ne ucidem conducatorii. Eu pentru romani ma framant, pentru romanii care vin dupa mine, copiii, nepotzii, stranepotzii. In ce mediu romanesc vor trai ? Ce treaba am eu daca este sau nu adevarat ceea ce zic unii de evrei cum ca sunt farisei, sau mai stiu eu cum ? Romanii sa-si vada de ei si de grija lor, pentru ca evreii cred ca-si pot purta singuri de grija.
Radu.
PS. Draga Popa, sper ca n-o sa-mi scotzi niste cuvinte din context si sa ma acuzi ca i-am facut pe romani prosti, pt ca ar fi insemnat sa ma fac si pe mine, ceea ce nu doresc. ^:)^
de Cristescu in data de 2007-06-21 09:44
nu sint evreu dar traiesc de 15 in israel ,dar ceia ce este greu de inteles ca toti sintem OAMENI . aici vreau sa povestesc o gluma pe care nu mai tin minte unde am citit-o : intr-o zi un evreu merge la rabin si il itntreaba :rabi nu stiu ce sa mai fac fiul meu cel mare sa crestinizat si nu stiu cum sa il intorc inapoi la credinta ,rabinul raspunde :imi pare rau nu pot sa te ajut si fiul meu a facut acelas lucru dar astazi mergem la sinagoga si il intrebam pe dumnezeu sa ne sfatuiasaca, merg ei la sinagoga se roaga si dumnezeul le raspunde : dragii mei si eu am avut un fiu(Yoshua) si el s-a crestinizat si nu stiu cum sa va ajut .
de Marian in data de 2007-07-29 13:05
Draga Mariane,
Nu vei fi fost tu evreu, dar nici roman nu esti ca prea istet ai fost cu poanta evreului cu rabinul. Romanii nostrii nu-s asa isteti s-o priceapa imediat ca daca ar fi asa nu ar mai apare antisemiti printre noi precum Vadim si cei din PRM.
Radu.
de Cristescu in data de 2007-07-30 15:53


Comentariile sunt interzise la blogurile neactualizate mai mult de 90 de zile
 
Romanii din Germania



vizite unice
Reprezint Muntenia in recensamantul Bloggerilor

Curs Valutar v1.0







Curs Valutar v1.0
Magazin naturist
 
   
Powered by www.ablog.ro
Termeni si Conditii de Utilizare